سفارش تبلیغ
صبا ویژن
(دوشنبه 103 اردیبهشت 17 ساعت 5:16 صبح )
بهترینِ برادرانت، کسی است که تو را در پیروی از خدا یاری کند، از نافرمانی او بازدارد و به خشنود ساختن او فرمانت دهد . [رسول خدا صلی الله علیه و آله]

پایگاه اطلاع رسانی مباشری

Powerd by: Parsiblog ® team. ©2006

درمان ناخالصی های انسان

سوال: با خرده شیشه هایی که در اعماق جان آدمی نهفته است و در بزنگاه ها مانند ناراحتی ها و یا در زمان خوشی و نعمت خود را بروز می دهند چه باید کرد؟ چگونه می توان آنها را معالجه نمود؟

پاسخ:

الف. دوست و همنشین انسان را متحول نموده و تغییر می دهد.در مثل گفته اند هرگاه روی سنگ سردی بنشینی, گرمای تو را می گیرد و سردی اش را به تو می بخشد. و اثر دراز مدت دوست و همنشین چنین است. دوست و هنشینی که در خودسازی و اصلاح نفس خویش قدمی برنداشته است قطعا بدی ها رادر انسان تقویت می کند.

ب. انس با خوبان عالم و اولیاء الهی این خاصیت و ویژگی را دارد که صفات ایشان در انسان تجلی پیدا می کند و انسان را از خود و از نفسانیتی که همچون کوچه ای بن بست است خارج می نمایند. زیرک آن کسی است که بتواند تمام اندیشه و حرکت و زندگی خویش را بر مدارآموزه های خاندان عصمت و طهارت قرار دهد.

 پ. اهل بیت پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله منبع فیض و دریای عظیم کمالات و زیبایی های اخلاقی هستند. بطور مثال, حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام منبع عظیم توحید و عبودیت و تسلیم است.آن کس که به بحر عظیم سیدالشهداء پیوند خورد قطعا نمی از آن دریا را دریافت خواهد نمود و از انواع شرک های مخفی درون که در قالب رذایل اخلاقی تعریف شده است تطهیر شده و پاکیزه می گردد.و این نیزاثر همنشین است.

ت. محبت خاندان وحی آن اکسیری است که انسان را از خود بیرون می آورد. اما! محبت صرف بدون داشتن ولایت کافی نیست. همانطور که اهل کوفه بخاطر محبتی که حضرت سیدالشهدا داشتند ایشان را با نامه های خود دعوت نموده و وعده ی یاری دادند؛بنابراین محبت بدون ولایت پذیری می تواند نفاق پروربوده و در نتیجه خطرناک است.

ج. صلوات در درجه ی اول ذکر خداوند و ملائکه است. آن کس نیز که به حضرت خاتم الانبیاء و عترت طاهرینش سلام و درود می فرستد همنشین و هم کلام خداوند و ملائکه است. صلوات آن ذکر و توسلی است که با پیوند دادن روح انسان با خوبان عالم, از آفات و آلودگی ها مصون داشته و مراقبت نماید. بنابراین انسان به ذکر صلوات احتیاج دائم دارد   



  • کلمات کلیدی :
  • » موسی مباشری
    »» نظرات دیگران ( نظر)


    لیست کل یادداشت های سایت
    17 توصیه امام خامنه ای حفظه الله برای امر به معروف و نهی از منکر
    اقتصاد مقاومتی
    پیام قرآنی 1
    اطلاعیه ستاد توزیع عادلانه یارانهها
    نماز شب و روزجمعه
    یاس از مردم
    پیام هفته بسیج
    8 آبان؛سالروز شهادت حسین فهمیده
    وحدت
    عمامه عاریتی؟!.
    آئین تکریم
    پنجاه خصلت از خصوصیات اخلاقی پیامبر اکرم (ص)
    عیب مرا به من بگو
    حسد
    از امریکا و انگلیس واکسن نخرید
    [همه عناوین(484)][عناوین آرشیوشده]

     RSS 
     Atom 

    بازدیدهای امروز: 8  بازدید
    بازدیدهای دیروز: 36  بازدید
    مجموع بازدیدها: 469792  بازدید [ صفحه اصلی ]
    [ وضعیت من در یاهو ]
    [ پست الکترونیک ]
    [ مرکز ]
    [ درباره من ]

    » پیوندهای روزانه «
    » ===== دسته بندی یادداشت ها «
    » آرشیو یادداشت ها «
    حدیث

    سیب تم

    » اشتراک در خبرنامه «
     

    دیکشنری آنلاین

    دیکشنری آنلاین


    استخاره آنلاین با قرآن کریم
    

    سفارش تبلیغ
    صبا ویژن

    قالب میهن بلاگ