سفارش تبلیغ
صبا ویژن
(جمعه 103 فروردین 10 ساعت 11:43 صبح )
پارسایى زیور درویشى است ، و سپاس زیور توانگرى . [نهج البلاغه]

پایگاه اطلاع رسانی مباشری

Powerd by: Parsiblog ® team. ©2006

 

راهکارهای مناسب جهت اصلاح الگوی مصرف -2 

 

26- با توجه به کاهش گرما در اکثر نقاط کشور در شهریورماه، لازم است ضمن ادامه صرفه جویی در مصرف برق، حداقل استفاده از سیستم های سرمایشی، به ویژه در اوایل صبح و اواخر روز را به عمل آورید.

27- آیا میدانید با اجرای راهکارهای عمومی (پوشیدن لباس فصل، درزبندی پنجره ها، بستن کانال کولر، بستن دودکش، در مجتمع ها برای درب ورود و خروج ،استفاده از درب الکترونیکی، لایه هوا، یا پلاستیک ضخیم و ...).می توانید از راه اندازی زودهنگام تجهیزات گرمایشی تا زمان رسیدن دما به 10 درجه سانتی گراد خودداری نمایید.

28- با حذف چراغ های اضافه، استفاده از نور طبیعی روز و استفاده از روشنایی موضعی به جای افزایش روشنایی کل موجب کاهش مصرف برق در بخش روشنایی می شود. همچنین با توجه به خنک شدن هوا در مناطق سردسیر و معتدل، حتی الامکان از روشن نمودن سیستم های سرمایشی خودداری شود

29- تمیز نمودن سطوح چراغ ها، لامپ ها، دیوارها، و استفاده از رنگ های روشن و نیمه براق برای رنگ آمیزی دیوارها، تاثیر بسزایی در افزایش شدت روشنایی داخل اتاق ها دارد.

30- با توجه به فرا رسیدن فصل پاییز و خنک شدن هوا، لازم است میزان آبیاری فضای سبز، مطابق برنامه نگهداری همگانی و متناسب با شرایط فصلی تغییر کرده و کاهش یابد

31- آیا می دانید اجرای اقدامات نت پیشگیرانه متناسب با فصل؛ از جمله سرویس به موقع سیستم های گرمایشی، درزبندی و هوابندی کلیه بازشوها و مجاری ورود و نفوذ هوا به داخل ساختمان، باعث صرفه جویی در مصرف انرژی می شود.

32- آیا می دانید تفکیک آب فضای سبز از آب شرب ، انتخاب زمان آبیاری فضای سبز در اوایل روز یا شب ، استفاده از گیاهان همخوان با اقلیم ، عدم آبیاری فضای سبز در روزهای بارانی تاثیر زیادی در کاهش مصرف آب دارد .

33- آیا میدانید با توجه به سرد شدن هوا، سرویس به موقع موتورخانه ها، استفاده از درزگیر در بازشوهای اتاق ها و مسدود نمودن دریچه های کولر موجب کاهش تلفات انرژی در ساختمان می شود.

34- هرگونه نقص و یا صدای ناهنجاری که توسط مسافرین آسانسور گزارش گردیده را به دقت بررسی نمایید و تا رفع منبع بروز اخلال در عملکرد آسانسور محل را ترک ننمایید.

35- به منظور بهینهسازی انرژی کرکره و پرده را در شب ببندید و آنها در روز باز بگذارید تا از انرژی خورشید تا حدامکان استفاده شود

36- در فصول سرد سال ، هنگام روشن بودن سیستم های گرمایشی ،پنجره های اتاق بسته باشد. استفاده از وسایل گرم کننده برقی پر مصرف مانند هیتر های برقی در ساختمان های اداری ممنوع می باشد . جهت گرمایش می بایست از وسایل گرم کننده عمومی استفاده نمایید و با عایق بندی درها و پنجره ها و پوشیدن لباس های مناسب فصول از مصرف بی رویه انرژی جلوگیری نمایید.

37- هنگام روشن بودن سیستم های گرمایشی، پنجره های اتاق می بایست درزبندی و بسته باشد. و با پوشیدن لباس های مناسب فصل از مصرف بی رویه انرژی جلوگیری نمایید. همچنین استفاده از وسایل گرم کننده برقی پرمصرف (مانند هیترهای برقی) ممنوع می باشد

38- ممکن است که مشکل آن قدری که شما فکر میکنید بزرگ نباشد. برای مثال سیستمخنککننده شما به خوبی هوای خنک تولید نمیکند و باعث شود تا فکر خرابی دستگاه یا نشتی آن به ذهن شما خطور کند. اما بعد از مراجعه و بازرسی توسط متخصص تاسیسات متوجه شوید که تنها فیلترها یا پروانهها باید تمیز شوند!

39- حدود 15 تا 20 درصد انرژی مصرفی هر خانوار صرف تامین آب گرم بهداشتی می شود. از این رو انتخاب آبگرمکن مناسب تاثیر مهمی در کاهش مصرف سوخت خواهد داشت.

40- در هنگام خرید تجهیزات برقی به برچسب انرژی آن توجه شود .تجهیزاتی که برچسب انرژی آنها پایین تر است موجب افزایش مصرف برق و کاهش بازدهی می شوند.

41- در فصل زمستان، پوشیدن لباس مناسب فصل و تنظیم دمای داخل ساختمان بر روی دمای آسایش (21-18 درجه)، باعث صرفه جویی در مصرف انرژی می شود.

42- بهترین نوع ترموستات برای رادیاتورها، شیرهای ترموستاتیک رادیاتور میباشد. با نصب این شیرها، حداقل 20 درصد صرفهجویی در مصرف سوخت حاصل می شود.

43- نگهداری موتورخانه عبارت است از سعی در حفظ سلامت تجهیزات هر موتورخانه ، حذف و یا کاهش خرابی های ناخواسته ، افزایش عمر مفید دستگاه ها بوسیله یک برنامه منظم تعمیرات و نگهداری که توسط افراد متخصص در زمینه تاسیسات مکانیکی و الکتریکی ساختمان اجرا میگردند.

44- اجرای برنامه منظم تعمیر و نگهداری سیستم های گرمایش ، سرمایش ، روشنایی و ... موجب افزایش بازدهی ، افزایش طول عمر تجهیزات ، بالا رفتن ایمنی و کاهش مصرف انرژی می شود .لذا لازم است در همه رده ها یک برنامه منظم تعمیرو نگهداری اجرا شود.

45- در فصول سرد سال ، هنگام روشن بودن سیستم های گرمایشی ،پنجره های اتاق بسته باشد. استفاده از وسایل گرم کننده برقی پر مصرف مانند هیتر های برقی در ساختمان های اداری ممنوع می باشد. جهت گرمایش می بایست از وسایل گرم کننده عمومی استفاده نمایید و با عایق بندی درها و پنجره ها و پوشیدن لباس های مناسب فصول از مصرف بی رویه انرژی جلوگیری نمایید.

46- به ازای هر یک درجه افزایش دمای محیط ساختمان، مصرف انرژی در ساختمان ها 3 تا 4 درصد افزایش می یابد. که با پوشیدن لباس مناسب فصل و تنظیم دمای داخل ساختمان بر روی دمای آسایش (21-18 درجه)، می توان حداقل 20 درصد در مصرف انرژی ساختمان ها صرفه جویی نمود.

47- درفصل زمستان در زمان های وجود نور خورشید، کنار زدن پرده ها، علاوه بر استفاده حداکثری از روشنایی طبیعی، باعث کاهش بار گرمایشی مورد نیاز اتاق می شود. همچنین بستن پرده ها و کرکره های اتاق پس از پایان ساعت اداری، موجب کاهش تلفات حرارتی در طول شب می شود.

48- بستن آب به هنگام وضو گرفتن و مسواک زدن ، عدم استفاده از آب شرب برای شستشوی ماشین ، جارو کردن زمین به جای شستن آن ، کنترل نشت شیر آلات و اتصالات ، استفاده از شیرهای کاهنده مصرف آب و عایق نمودن لوله های آب از جمله راهکارهای کاهش مصرف آب می باشد .

49- تمیز کردن لامپ ها موجب کاهش تلفات لامپ و افزایش میزان روشنایی لامپ می شود . لازم است در برنامه نگهداری رده ها تمیز کردن لامپ ها به صورت هر 6 ماه یکبار گنجانده و توسط مسئولین ذیربط کنترل شود .

50- استفاده از گونه های گیاهی مقاوم به کم آبی و متناسب با اقلیم، انتخاب زمان آبیاری فضای سبز در اوایل روز یا شب و استفاده از آبیاری مکانیزه تاثیر بسزایی در کاهش مصرف آب دارد.

51- در ایام تعطیلات نوروز، قبل از رفتن به مسافرت ازجدا بودن پریز و دو شاخه لوازم برقی اطمینان حاصل نمایید.

52- سیستم گرمایش آب را هنگامی که برای مدت طولانی خارج از منزل هستید خاموش کنید

53- از سنسورهای حساس به حضور استفاده کنید که در صورتی که کسی در اتاق نباشد سیستم حرارتی و برودتی را خاموش کند.



  • کلمات کلیدی :
  • » موسی مباشری
    »» نظرات دیگران ( نظر)


    لیست کل یادداشت های سایت
    17 توصیه امام خامنه ای حفظه الله برای امر به معروف و نهی از منکر
    اقتصاد مقاومتی
    پیام قرآنی 1
    اطلاعیه ستاد توزیع عادلانه یارانهها
    نماز شب و روزجمعه
    یاس از مردم
    پیام هفته بسیج
    8 آبان؛سالروز شهادت حسین فهمیده
    وحدت
    عمامه عاریتی؟!.
    آئین تکریم
    پنجاه خصلت از خصوصیات اخلاقی پیامبر اکرم (ص)
    عیب مرا به من بگو
    حسد
    از امریکا و انگلیس واکسن نخرید
    [همه عناوین(484)][عناوین آرشیوشده]

     RSS 
     Atom 

    بازدیدهای امروز: 12  بازدید
    بازدیدهای دیروز: 21  بازدید
    مجموع بازدیدها: 468867  بازدید [ صفحه اصلی ]
    [ وضعیت من در یاهو ]
    [ پست الکترونیک ]
    [ مرکز ]
    [ درباره من ]

    » پیوندهای روزانه «
    » ===== دسته بندی یادداشت ها «
    » آرشیو یادداشت ها «
    حدیث

    سیب تم

    » اشتراک در خبرنامه «
     

    دیکشنری آنلاین

    دیکشنری آنلاین


    استخاره آنلاین با قرآن کریم
    

    سفارش تبلیغ
    صبا ویژن

    قالب میهن بلاگ